تبلیغات اینترنتی
اشتباهات و مشكلات را به فرصت‌هايي براي يادگيري و رشد تبديل كنيد
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

اشتباهات و مشكلات را به فرصت‌هايي براي يادگيري و رشد تبديل كنيد

اي كاش در بدبختي‌ها و شكست‌هايمان به جاي سرزنش و نفرين كردن ديگران مسووليت آنچه كه بر سرمان آمده و برتر از آن مسووليت آنچه كه هستيم را بپذيريم. اين شيوه نگرش مثبت به زندگيست و به ما كمك مي‌كند رشد كنيم و از اشتباهات خود و ديگران بياموزيم.
در صورتي كه در بدبختي‌ها و كاستي‌هاي خود دنبال مقصر بگرديم، چيزي جز سر شكستگي و شكست بيشتر نصيبمان نمي‌شود. آنچه كه مي‌گويم شعار نيست واقعيتي است كه بايد درك شود. ما با رشد آگاهيمان كم كم مي‌فهميم آنچه كه هستيم و آنچه در زندگي ما رخ مي‌دهد همه و همه نتيجه افكار و عملكرد‌هاي خودمان است.
قصد ندارم بگويم كه اگر كسي خواسته يا ناخواسته به ما آسيب رساند يا ما را فريب داد، مقصر نيست و گناهي مرتكب نشده، اما منظورم اين است كه به جاي تمركز بر روي گناه و تقصير ديگران كه نگرشي مخرب است و ما را به هيچ نتيجه‌اي نمي‌رساند بهتر است به درون خود بنگريم تا ببينيم كجاي كار اشتباه كرديم كه اين بلا سرمان آمد.
اگر كسي به شما خيانت كرد يا فريبتان داد يا به شما ضربه زد، اولين سوالتان اين باشد كه چه درسي در اين ماجرا براي من هست؟
حس مسووليت‌پذيري را جايگزين احساس گناه كنيد. نه خودتان و نه ديگران را سرزنش نكنيد. در زندگيتان دنبال مقصر نباشيد.
اشتباهات و مشكلات را به فرصت‌هايي براي يادگيري و رشد تبديل كنيد.
شايد الان مي‌دانيد و شايد در آينده به اين موضوع پي ببريد كه همه چيز از درون خود ما مي‌آيد و ما و فقط ما مسوول همه آنچه هستيم، هستيم.
اگر خوش بخت شويم يا بدبخت فقط بايد مسووليت آن را متوجه خودمان بدانيم. اگر كسي به اين سطح از آگاهي برسد و بياموزد كه ديگران را به خاطر كاستي‌هايش سرزنش نكند او فرد خوشبختي است. 
 
خبرگزاري ايسنا
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها